lördag, januari 24, 2009

Kvällens agenda och shoppingkort

Idag ska vi ha middagsgäster och det var på håret att det inte blev av eftersom jag varit så förkyld hela veckan, men igår förklarade jag läget för min kompis M och det visade sig att dom var lite smårisiga dom med så vi bestämde oss för att dom ska komma i alla fall.
Inspirerad av Spader Madams semesterresa blir det en kycklinggryta med curry och kokosmjölk och sedan en exotisk fruktsallad med glass. Dessutom skriver Spader med sådan inlevelse om alla goda Strawberry Daiqurys som hon ligger där nere i Thailand vid poolkanten och sippar på, så det ska vi ha det med har jag bestämt. (Den som vill plåga sig lite extra så här i vinterslasket kan hoppa över till hennes sida och kolla på foton....)
Nästa helg fyller lilla pappsen år så vi var inne en sväng till City för att köpa hans present och då passade jag på att shoppa lite hudvård och smink på Åhléns Jag har använt RENs dagkräm ett tag nu och är supernöjd så nu har jag fyllt på med Serum för natten och en ögongel. Jag fick båda som prov när jag köpte dagkrämen så jag vet redan att dom är bra. En sväng förbi MACdisken resulterade i en paint pot "bare study" och skuggan "deep truth". Ska jag vara ärlig så köpte jag skuggan med tanke på Rouaas temavecka eftersom färgen genast fick mig att tänka på Marianergraven som är morgondagens sminktema. Vi får väl se om jag lyckas få till det.


Hoppas att ni alla får en trevlig lördagkväll.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Detsamma. Skuggorna ser underbara ut. Jag är sugen på att komma på ett alternativ till just skuggor ä badrumsskåpet. Tycker det är lite trist att ha en massa paletter staplade på varandra och singelskuggorna huller om buller i en låda. Vill mer ha dem så jag kan se alla färger på morgonen och känna efter vilken "färg jag känner att jag är idag"- liksom...


Å, ha en superkväll också. Jag ska ligga och gosa med Lavendel i soffan...

marinamake sa...

Ohh men man ser att det är fiint! Vintrigt! Ha en trevlig lördagkväll!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tänker också på Spader där nere i solen. Korten är underbara ...

Fru Choklad sa...

Maria: Paint poten är super. Testade den lite idag och hur den blå ser ut ser du på sminkbilden.

Marinamake: Ja den här har jag verkligen "tänkt ut" så den var inget hastverk.

Miss UD: Ja visst längtar man.... Jag kan säga att det där med Strawberry Daiquiri är en höjdare. Ska nog bli fler av dem, speciellt i sommar.