måndag, januari 19, 2009

Ny vecka

Jaha då var det redan måndag kväll och här sitter man åter vid lilla burken och plitar.

Helgen har varit jättemysig och rolig även om det inte blev riktigt som vi tänkt oss. I fredags kom maken hem och var minst sagt risig och på natten så fick han feberfrossa så på lördagsmorgonen insåg jag att jag skulle få gå själv på festen. Trist, men det var inget annat att göra. Sonen skulle själv på fest på eftermiddagen och sedan skulle han sova över hos sin bästa kompis, så maken och lilla damen fick en kväll för sig själva medan jag var på fest.

Jag vet att jag lovat några foton på min partyoutfit, men det frös inne eftersom jag hade en gråtande Lilla damen som hängde i kjolen som inte alls ville att mamma skulle gå på fest. (Att jag var på väg DET hade hon räknat ut.) Det kändes inte så kul att ta foto då. Men det kommer nya chanser att visa den outfiten eftersom jag tänkt köra samma på pappas födelsedagsfest om två veckor.

Festen var som vanligt lyckad och väldigt rolig. (Jag skriver som vanligt eftersom det är 17e året i rad som Y fixar fest för att fira sin födelsedag.) God mat, roliga lekar och dans. Jag gick hem rätt tidigt eftersom jag ville hem till maken och Lilla damen och jag vet ju att hon inte är så benägen att sova efter 9.00 på morgonen och lite sömn måste jag ha så 1.15 åkte Askungen hem från balen och 2.00 låg jag tvättad och klar i sängen med mina två gosegrisar redo att somna.

På söndagen åkte vi, makens feber till trots, och storhandlade på Maxi. Tråkigt så länge det pågår men såååå skönt när varorona är uppackade och inställda på sina platser. Eftermiddagen tillbringade vi i soffan och kollade på Stargate Atlantis. Nice nice.

Sedan var helgen över och idag kom min nya kollega som ska ersätta kollegan B som ska till ny avdelning och andra arbetsuppgifter. Hon är jättetrevlig och alert som sjutton så jag tror att det kommer att bli jättebra när hon väl lärt sig vår verksamhet och blivit varm i kläderna. Juridiken har hon ju redan så nu ska hon bara lära sig vad vårt företag håller på med he he. Stackars människa :) Nå som sagt den är en smart kvinna så det ska nog gå bra.

Nä om man skulle ta och göra en ny låt.... det var alltför länge sedan jag gjorde musik nu och det värker lite i musiktarmen så något måste göras. Japp så får det bli. Jag hör hav, valar och en storloms sorgsna klagan och nerifrån havets djup en sjöjungfrus drömska sång............

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fullspikad heg.... och JA..gör mer låtar. Själv sitter jag nu och lyssnar på Depexhe via Spotify :-)

J sa...

Käraste vännen min, jag såg nu att jag missat ditt samtal, jag var ute med hunden och nu vågar jag inte ringa tillbaks om jag väcker barnen då. Tack snälla! Det värmer verkligen. Längtar till vi ses nästa gång *kramar*

Jonna sa...

Låter som en trevlig helg, ja förutom den stackars sjuka maken. I löööv Stargate Atlantis förresten!

marinamake sa...

Trist att din man blev sjuk, typiskt när det är fest och allt! Men, kul att du hade roligt ändå! Va roligt att du gör egen musik... min man är supermusikintresserad och har värsta "studion" inklämd i vår omgjorda klädkammare. Han gör egna låtar och sitter och mekkar mest hela tiden... själv håller jag mig till penslarna he he!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag beundrar dig som är så kreativ. Jag måste försöka hitta tid till det själv men har så svårt att sätta mig ner och ta mig tiden..

Fru Choklad sa...

Maria: Ja fast kul och lite nyttig också med shopping på maxi och allt.

Hanton: All my love darling :)

Jonna: Ja Stargate Atlantis rockar! Skönt att det i alla fall finns EN Si-Fi serie att följa bland alla polisserier som snart står mig upp i halsen.

Marina: Ja visst är det typiskt, men så här har vi ju hållit på hela hösten och vintern så vi börjar bli härdade. Å så din man gör musik! Då vet du hur uppslukad man kan bli. Vi har också lite hemma studio (min make håller också på)där vi skapar knåpar och lite svära blir det nog också hehe.

Miss UD: Äsch! *rodnar* Musiken kom med modersmjölken.
Ja det där med tidsbristen är min värsta fiende, det jag ständigt lider brist på. Tänks ås många låtar jag skulle göra om jag bara hade TID ! :D