torsdag, januari 08, 2009

Nyskapande vår

Jag har varit rent ut sagt usel på att blogga den senaste tiden. Sedan den 2a har vi för all del varit hemma, men det har varit så härligt att vara med familjen att jag inte haft varken tid eller någon lust att sitta vid datorn. Jag vet ju hur det blir. Har jag väl börjat kolla runt bland mina favoriter så blir man ju gärna sittande en stund, så..........

Nå, nu när vi är på väg mot normalläge så kommer det nog att bli lite mer bloggande också. Jag ska bland annat skriva en lista med "best of 2008" i sminkväg så klart, men i stället för att kopiera någon annans så gör jag nog en egen.

Tänk att vi redan hunnit en bra bit in i januari! Det är ju toppen för då är det bara 2-2½ månad kvar tills våren kommer och det ser jag fram emot. Kyla är INTE min grej, så ju fortare solen kommer tillbaka med sina värmande strålar desto bättre.

I vår SKA vi göra om i köket. Jag vill minnas att jag sagt det förut, men att det av olika anledningar inte blev av under förra året. Fast i år ska det bli av. Kanske är det så att jag inte riktigt var klar med hur jag ville att det ska se ut förrän nu och att det är därför som jag inte fått tummen ur att sätta igång projektet. Ja ja jag kan ju skylla på det i alla fall :)

Hur som helt så är jag för tillfället på jakt efter tapeter. Vita med stora rosor i mjuka rosa nyanser ganska glest spridda hade jag tänkt mig. Om någon sett något i den stilen får ni gärna säga till. Tapetorama.se är därför en favoritsida för tillfället, men jag har inte lyckats hitta det jag söker där än. Vi får väl se vad det blir i slutändan. Just nu vet jag bara att köket inom en snar framtid kommer att vara väldigt romantiskt i en blandning av engelsk countryside och vikotoriansk spetsromantik.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, jag/vi har romantiskt pasteligt i sovrummet. Ljusgröna väggar med mycket rosa och blommor och så... lovar att säga till om jag ser ett par :-)

J sa...

Vad roligt att fixa hemma! Det kommer att bli jättefint!

Spader Madame sa...

Roligt och jobbigt med renovering/fixning men roligast när det är klart! Kyla är heller inte min grej så jag räknar med att våren är på gång när vi kommer tillbaka från Thailand... Väntar med spänning på best of 2008!

Miss Upsey Daisy sa...

Vi gjorde om köket nyss. Det är så skönt att ha det fint hemma men riktigt jobbigt medans det pågår. Hojtar om jag ser några tapeter :D

Fru Choklad sa...

Maria: Jag det är bara att inse att jag är en romantiker som är helt galen i rosor, spetsar och romantik.

Hanton: Ja nu när jag äntligen bestämt mig så tror jag att det kommer att bli det. Du får se sedan ;)

Spader: Ja det är verkligen rätt tid att åka till Thailand. Låter som ett genidrag faktiskt.

Miss UD: Precis jobbigt medan man GÖR men så härligt att njuta av det färdiga resultatet.