onsdag, januari 28, 2009

En gåva i precis rätt tid

När jag för femtielfte gången denna vinter började bli förkyld förra veckan kom maken hem med ett paket till mig. Det var från min svägerska, L. Hon har ganska länge haft en stor passion för att brodera, men på sista tiden har hon också börjat sticka. Hon gör de allra mjukaste halsdukar i ett jättecoolt garn där färgerna smälter in i varandra och jag har med drömmande ögon stått och känt på både hennes och dotterns halsdukar och förmodligen (HELT utan att vara medveten om det) väst My preeeeesioussssss. Så jag blev överlycklig när jag öppnade kartongen och hittade denna dyrgrip! Genast lindade jag den runt min ömmande hals och sjönk med en lycklig suck ner i soffan. Nu ska ju ingen tro att jag fick behålla den särskilt länge eftersom Lilla damen också upptäckte dess värmande och gosiga egenskaper och snabbt såg till att jag fick av mig den för att sedan stolt som en primadonna gå runt med halsduken tjusigt draperad över axlarna. Nå var det någon som skulle kunna sno min halsduk så var det väl hon :)
När hon somnat snodde jag tillbaka den och har haft den VARJE dag sedan dess. I looooove it. Tack snälla L. Jag är så enormt glad i min halsduk så det kan du inte tro :)

2 kommentarer:

marinamake sa...

Men ohh vilken härlig halsduk! Jag gillar att sticka, och har spenderat fler timmar än jag vill ens fundera över, i soffan med en stickning. Vad var det för härligt garn hon använt??

Hoppas nu inte du blir sjuker igen! Jag håller en tumme!

Fru Choklad sa...

Marinamake: Den är suuuuperhärlig! Jag ska fråga henne om garnet så återkommer jag. Det finns i rött och grönt också har jag för mig att hon sa, men återkommer som sagt när jag vet.
Nä jag har redan varit sjuk i en vecka nu så jag håller snarare på att bli frisk, men tack jag kan behöva en tumme eller två med tanke på hur usel min frisk kvot har varit denna vinter.