fredag, januari 30, 2009

Dagens öga - Twilight

Åter har tjejerna på Sminkan inspirerat till en makeup. De har låtit omslagen till böckerna i bokserien om Bella och Edward ligga till grund för makeupen och naturligtvis var jag tvungen att leka lite jag med eftersom jag älskar de här böckerna. På bilden med blixt ser ni färgerna lite mer som de ser ut i verkligheten, utan blixt ser den röda mer orange ut vilket ju inte stämmer alls. Det är MAC "danger zone" jag använt och som ni vet är den riktigt röd. Den svarta är från FACE och den vita är MUS "satin".

5 kommentarer:

No-one sa...

Vad roligt med ögonbilder, det var nåt nytt för mig! :D

Anonym sa...

Läckert! och kul att du ville haka på! Alltid roligt när nån gillar ens idéer...

Anonym sa...

skitsnyggt. Visst är det häftigt med röd skugga :-)

J sa...

Jättesnyggt. Du kan verkligen bära upp starka färger.

Fru Choklad sa...

Pixalexia: Kul att du gillar den :)

Emma P: Jag var bara tvungen. Är man vampyrbiten så är man :)

Maria: Tack. Ja röd skugga blir nått alldeles speciellt, men man måste vara försiktig så man inte "gör fel" för då ser man bara rödögd ut.

Hanton: Tack! Ja det är väl inget jag skulle ha på jobbet precis, men nog är det kul att testa lite olika grepp ibland.