tisdag, januari 13, 2009

Dagens öga

Idag har jag använt nått annat än brunt. Äntligen! Det känns som jag kört fast i olika jordtoner den sista tiden, men tack vare toppen jag hade idag så hamnade färgskalan i blått och lila istället.
Tyvärr blir inte färgåtergivningen lika fin på korten som de är i verkligheten, men ni får i alla fall veta ungefär hur jag sett ut idag. Allt utom mascaran (Max Factor) är från MUS och jag har använt färgerna "muffin", "ginger leaf" och "plum" och så gel eyeliner så klart. Sminkan har ju temavecka denna vecka. Kanske skulle man haka på där!? Imorgon är det lila och det har jag ju ett par stycken. På torsdag blir det blått och på fredag grönt. På lördag ska det vara rött och söndag orange, men på lördag får jag nog hoppa för då ska vi på fest och jag har redan tänkt ut vad jag ska ha då. Svart topp och kjol och till det gröna skor, gröna naglar och grön ögonmake och eftersom jag tror att det kommer att bli läckert vill jag inte byta ut det.

6 kommentarer:

J sa...

Så himla snyggt! Du gör grymma make up:er! Lördagens outfit låter klockren, du kommer att vara the belle of the ball raring! Förresten R och jag pratade idag om att fixa en lunchdate med er. Låter det ok? *kramar*

Fru Choklad sa...

Hanton: Åh tack. Jag ska försöka ta bilder så att du får se ;)
Skojar du! Självklart vill jag luncha med er. Jag är så besviken över att jag varit sjuk hela ledigheten så att vi inte kunnat träffas, men nytt år och nya friska tag ;)

Anonym sa...

Wow! Inget snack om att du är urbra på att sminka dig.

Ååååå, make up är ju hur krativt som helst och inte alls "ytligt". Idag hade jag ljusrosa ögonskugga och eyeliner :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Hur lång tid tar det att sminka sig på morgonen? Jag tror jag fixar allt på mindre än fem minuter men jag är ju inte så avancerad....

Spader Madame sa...

Hakar på miss UD... men det är klart -jag sminkar mig ju inte alls....

Fru Choklad sa...

Maria: Tack så jättemycket. Åh rosa skugga är så fint.

Miss UD: Oj ja du det tar nog 15 -20 minuter att få till ansiktet, men då stressar jag inte. La jag manken till skulle jag nog klara det på 10, men jag gillar att ta det lugnt på morgonen så om inga barn hunnit vakna än när jag sminkar mig så njuter jag av att ha en stund för mig själv innan stressen sätter igång och jag ska försöka få två barn färdiga för dagen.

Spader: Ha ha ha. Ja då går det ju fort ;) Fast man måste komma ihåg att jag gör det här för att jag tycker smink är så förbaskat roligt inte för att jag "måste".