onsdag, januari 21, 2009

Dagens öga

Temaveckorna avlöser varandra i sminkbloggsvärlden och denna vecka ska vi tolka olika naturfenomen när vi hakar på Sminkan och Rouaas temavecka. Stjärnfallet och skogsbranden har jag missat men idag är jag med på Flodvågen. Mitt bidrag är inte så fantasifullt som det skulle kunna, men jag ska ju sitta 8 timmar på kontoret så det får inte bli för spaceat. (Även om jag gärna skulle vilja.) Så se det som en vardagstolkning av detta mäktiga fenomen. Jag har använt lila för att symbolisera havsdjupet, de två blå tonerna för de stora haven som vågen kommer ifrån och den ljusare blå blir toppen på vågen och den vita highlightern skummet när vågen far fram.

Jag har använt:

Ögonskuggor: Microshadow; "Satin", "Plum", "Rodeo", "Wave", Cybershadow "Buzzer" alla från MUS

Eyeliner och Penna: Gel eyeliner "black" och penna "Oceanic" från MUS

Mascara: L'oréal

Imorgon är det regnskog som gäller, så då ska jag frossa i grönt om jag orkar, för gissa vem som sitter med en riktig praktförkylning nu igen?! Undrar om maken dumpat sin till mig hm hm hm...... :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

snyggt! :)

marinamake sa...

Ohh, vågen! Tjusigt! Jag känner samma sak, det går inte att spacea ut för mycket när man ändock ska vara på jobbet på dagarna, man vill ju inte skrämma slag på folk ;-). Trist med förkylningen, hoppas du mår bättre snart!

Sminkan sa...

Snygg tolkning!

Dunderförkylning känner jag igen. Nu blev jag hemskickad från jobbet. De ledsnade på att jag hostar sönder mig och har feberrosor på kinderna. Men jag vill ju inte ha karensdag... :-(

J sa...

Så himla snyggt! Hoppas att du mår bättre nu *kram*

Fru Choklad sa...

rouaa: Tack!

Marinamake: Tack, fast jag är inte supernöjd. Den ljusa gjorde inte riktigt som jag ville. *suck* Och inte hade jag tid att pilla mer heller utan det fick bli som det blev. Önskar att jag kunde ta ut svängarna men med externa möten och förhandlingar i tingsrätt så får man hålla sig liiiite lugn med maken. Förkylning ja. Du jag är så less så jag vet snart inte vad jag ska göra. Näsan skulle behöva en rörmokare om du förstår vad jag menar.

Sminkan: Tack! Fast jag är som sagt inte helt nöjd. Funderar på att göra blixten ikväll itället så att jag kan spacea ut lite, men vi får se om jag hinner. Annars ska jag göra en kontorsvänlig tolkning av fenomenet blixt ha ha.

Hanton: Tack! Har du några blixtar på G till imorgon? :)
Ja det bör vända nu tycker jag. Kram