torsdag, november 05, 2009

EOTD Baby colours

Idag när jag stod framför spegeln så fick jag lite hjärnsläpp och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på, men då kom jag att tänka på hur Marina sminkat sig härom dagen och så lät jag mig helt enklet inspireras av färgerna hon hade använt. Så här blev det på mig. Fast färgerna ÄR starkare i verkligheten. Vet inte varför färgåtergivningen blir så blaskig?

Jag har använt Gel eyeliner "black" MUS, Mascara "Stiletto" Maybelline. Den rosa skuggan är "Esmeralda" Mist, den blå/turkosa "ginger leaf" MUS och som high lighter har jag pigmentet "vanilla" från MAC. Gulligt va?! :)

8 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Nästa gång vi ses hade det varit kul att ta med sig sin sminkväska och låta dig se vad du kunde åstakomma med det jag har... :)

Spader Madame sa...

Blir så imponerad, Spader har som vanligt på sig...inget smink. Men i morgon, då ska man kanske ta på sig litet mascara... tror man.

Ha en toppenhelg!

Emma P sa...

Åh, vad fint! Emeralda ser helt ljuvlig ut, är svag för såna skuggor... Fotar du med blixt? För då brukar färgerna bli lite blekta... Fast tycker att det var fint, men det är ju irriterande när man har gjort ngt färgglatt och det blir pastell av det:)

Fru Choklad sa...

Miss UD: Det vore hur kul som helst. Lustigt att du säger det precis idag, för på jobbet var det en kollega som undrade om jag inte kunde ha en lite smink kurs för några nyfrälsta sminkintresserade tjejer på jobbet någon kväll. Nu är ju jag inte utbildad vilket dom vet, men ett brinnande intresse DET har jag. (Och jag har ju jobbat med det medan jag pluggade på universitetet så lite kurser hos bla Chanel och Dior har jag faktiskt gått.)

Spader: Oh det ska festas loss på maskara ;) Smink är ju faktiskt ingen nödvändighet, men för roligt för att jag ska vilja vara utan. Du är ju snygg utan, men det vore bra roligt att få gå loss med penslar och paletter på Spader. Det vore det.

Emma P: Tack! Ja "Esmeralda" är en riktig godbit. Nej jag gör ju inte det. Det blir så här i alla fall. Jag försöker hitta annat ljus, men jag tror också att jag måste komma underfund med kameran också. Det kanske är någon inställning som måste justeras eller nått. (Får väl kolla i instruktionsboken eller nått.... boooooring)

Spader Madame sa...

Tror nog att du ska få gå loss på Spader någon gång... PUSS!
Törs ju bra ha blekt på naglarna också -och då har jag ändå ganska bra och fina... Spader är en fegis...

Fru Choklad sa...

Spader: Vad kul. Säg bara till när du blir sugen på en omgång så bokar vi date. Samordar du dig med Miss UD så har vi ju dessutom bloggträff ;) Kanske kunde vara en kul idé. Blogg/smink-träff hos Choklad i januari. Vad sägs?
Undrar om du skulle fortsätta hålla dig till den blekare skalan om du kollade in sortimentet från tex China Glaze eller OPI. Det finns verkligen en hel värld av fantastiska färger att välja mellan :)

Spader Madame sa...

Jajamen! En sådan bloggrej kan vi ha! Vi måste synka!

Fru Choklad sa...

Spader: Kul! Ja det gör vi!