fredag, november 13, 2009

EOTD - Sotning i svart och rosa

Idag är det ju som bekant fredag och jag fick för mig att vara lite extra fin på jobbet, så det blev en liten sotning i svart och rosa idag för att matcha kläderna i bästa Marinamake stil. Skuggorna är som vanligt (får jag väl säga just nu) från paletten. Sedan har jag också använt Gel eyeliner "black" från MUS och Mascara Defincils från Lancome. I ansiktet, för det får ni se idag, har jag High Definition Concealer från Smashbox, Matt foundation "Milk" MUS och Wonder Powder "Sahara" också det från MUS. I håret har jag en underbar vit blomma som jag köpte på HM för ett par veckor sedan :) (Förlåt att jag ser så sur ut på kortet det är jag dock inte och håret är bara bakåtkammat för att det ska sättas upp så det ser förj&%& ut också. Sorry för det!)

8 kommentarer:

marinamake sa...

Men kolla, vad modig du har blivigt! När jag hittade den blogg i början vågade du inte visa dig alls har jag för mig! Den där blomman är ju superfin, ser härligt fluffig ut! Behöver jag säga att jag är avundsjuk på dit hår ;-)? Sminket är superfint! Tänk att jag lyckats sprida mina matchningsnojjor vidar till andra bloggare, ha ha!

Stina sa...

Superfint :) Du är grym på färgkombos!

J sa...

Jättesyggt! Och vad fint det var blomman i håret.

Miss Upsey Daisy sa...

Blomman i håret var pricken över I måste jag säga. Hoppas helgen har varit fin!

Fru Choklad sa...

Marina: Ja jag har bestämt mig för att göra så här ibland nu när bloggen blivit mer eller mindre en sminkblogg.
Ja jag blev helkär i blomman när jag såg den och den kostade ju så lite så det var inget att fundera på så att säga.
Åh tack! Ja håret är nått på mig själv som jag faktiskt tycker om. Skönt att ha nått som man faktiskt är nöjd med. Vad är din "egenkärlek"?
Jo fast så har jag nog alltid gjort. Ibland tycker jag att det är kul att matcha, men jag känner inget tvång utan gör det när jag får lust helt enkelt, sedan ska jag ju villigt erkänna att jag nu för tiden tänker på dig varje gång jag gör det medvetet. Så är det ju ;)

Stina: Åh tycker du! Tack.

Hanton: Ja det var nog liiite mer än vad jag brukar ha på jobbet, men är det fredag så är det ;)

Miss UD: Tack! Ja den är fin min snöblomma. Helgen har varit strålande.

Spader Madame sa...

Du är sååå himla fin! Visst är det både läskigt och kul att visa en bild på sig själv? Man utmanar sig rejält!

Fredagar ska firas -så är det bara! PUSS!

Sminkan sa...

Riktigt tjusigt! Jag älskade frisyren!

Fru Choklad sa...

Spader: Åh tack *rodnar* Själv tycker jag inte att jag ser klok ut på korten, men ska man visa sminkningen kan det ju ibland vara kul att se HELA ansiktet istället för bara ett öga. Annars kanske folk tror att jag bara kan sminka ett öga ha ha. Oh ja varje fredag är värd att fira.

Sminkan: Tack! Svart och rosa är så snyggt ihop tycker jag. Den trista flätan blev genast lite mer fredagsfin med en stor blomma på. Sedan var man redo för kontoret :)