lördag, november 21, 2009

Two faced from the 80's- Viva synth and champagne

Sminkan tänker parta loss i 80-talets anda i helgen och det lät så kul så jag hänger på. När jag tänker på 80-talet och smink så är det framför allt ett nummer av tidningen Clic som jag köpte ofta då som dyker upp i mitt minne. Det var ett sminkrepotage där färgtemat var neon och även om jag var lite fascinerad av det så var det nått jag ALDRIG skulle tagit i mitt ansikte på den tiden. Det var inte min stil helt enkelt. Jag hade fallit stenhårt för en vinterlook som lanserades av YSL (jag tror i samband med parfymen "Paris", men är inte säker) och var heeeelt såld. Modellen hade vita och svarta ögon, röd mun och blek hy. That's it. Självklart köpte jag den vita och svarta duoskuggan och använde den så fort tillfälle gavs (vilket var ganska ofta på den tiden ha ha). Jag minns fortfarande numren på läppstiften från Chanel som jag växlade mellan. Nr 22 och Nr 73. Två galet snygga röda stift där 22 var min favorit. Det var det ultimata röda läppstiftet och jag var superledsen när det försvann :(
Med det sagt så har jag därför varit tvungen att visa båda sidorna av hur jag minns smink från 80-talet :)

4 kommentarer:

Sminkan sa...

80-talet var härligt på många sätt! Härligt att få se två sidor av det!

Spader Madame sa...

80-talet var grejen liksom. Kommer aldrig, aldrig igen!

marinamake sa...

Jäklars va coolt! Shit va duktig du är! (förlåt språket...). Ahh 80-talet, kommer nog aldrig tillbaka på samma sätt, det är nån sorts hatkärlek till 80-talet känns det som, så mycket fult, men även så coolt! Jag gillar den svarta sminkningen, jäkligt snygg. Eyelinern är döhäftig! Kul att du vågar visa dig nu, det gjorde du inte när jag hittade din blogg...;-)!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Härligt var det. Speciellt musiken :) Ja det fick bli två eftersom jag bara inte kunde välja vilken look jag skulle göra och var för lat och trött för att sminka mig två gånger :)

Spader: Nä så är det ju, men musiken finns tack och lov kvar :D

Marina: Åh tack. Blir stolt som en tupp att få beröm från färgdrottningen själv. Ja mycket var ju fult så man baxnar, men några godbitar fanns det och dom håller än. (Som min partylook! Den kan jag fortfarande ta till.) Ja jag fick till linern! Är nästan förvånad själv ha ha- Jo jag har ju börjat gör adet lite då och då hihi.