fredag, november 06, 2009

EOTD - Mot Sherwoodskogen

Känns som jag upprepar mig lite från häromdagen, men i stället för "Ellen" har jag idag använt "Trinity" (och "Sherwood") från Mist och "Muffin" från MUS. Även om "Trinity" och "Ellen" drar mot samma färg så tycker jag ändå att Queens & Shadows skugga håller färgen bättre. När jag kom hem från jobbet idag så hade Mistskuggorna "bleknat" lite. De låg fortfarande snyggt på locket men färgen var inte fullt lika "bang" som på morgonen när jag sminkade mig. Det är nog inget jag skulle reflekterat över om det inte var för att jag skulle ta kortet nu på kvällen istället för på morgonen som jag brukar, men jag trycket på lite till för att färgen skulle komma till sin rätt ordentligt.

2 kommentarer:

marinamake sa...

Hmm det där är lustigt hur det kan bli så där... att färgerna liksom bara dunstar. Har också några som också beter sig så där. De sitter fint, men de bleknar under dagen liksom, fattar inte vad det beror på.

Fru Choklad sa...

Marina: Visst är det skumt! Det är precis som att det blir en tunn grå hinna över. Borde ju vara något kemiskt kan man gissa. Kanske bleknar färgen i kontakt med huden eller nått? Ähh vad vet jag. Kan ytterst lite kemi. Ett mysterium är det.