måndag, november 09, 2009

EOTD - Eldig fredag

Samma dag jag hämtat ut paletten (i fredags) var jag bara TVUNGEN att ta bort skuggan jag hade på mig för att sedan dyka rakt ner i paletten. Medan jag funderade på vilken färgskala jag skulle testa först så kom jag att tänka på en av YSLs visningar från mitten av 80-talet som jag såg en snutt av på tv. Jag var helt betagen av hans sätt att blanda färger. Bland annat minns jag än idag en ganska tight lång klänning i svart som han satt ett kolossalt brett skärp (eller kanske snarare drapering) på som var gjort av ett rött och ett rosa tyg. Vem hade tidigare mixat rött och rosa i modevärlden? Ingen så vitt jag vet och i alla fall inte på DET sättet, men jag minns att jag tyckte det var sååå vackert och häftigt. Så rött och rosa fick det bli.

Inga kommentarer: