tisdag, januari 19, 2010

EOTD - Ananas

Idag var det ananas som skulle inspirera oss till dagens sminkning. Vi hade ganska olika allihop och de andra tjejerna hade tagit med både färger från skalet och bladen medan jag höll mig till färgen i fruktköttet. Jag har använt "Creamy butter" i inre ögonvrån tonad uppåt utåt och sedan "Trust Fund" över resten av nedre locket och sedan tonat upp mot ögonbrynet båda skuggorna är från MAD. Som highlighter har jag använt "Muffin" från MUS och penna längs övre fransraden är en svart från MAC och längs undre den guldiga "Czar" från MUS. Mascaran är Voluminous "Black" från L'Oréal.

Min vita ser helt bedrövlig ut. Jag veeeet, men jag har bara sovit ca tre timmar i natt så när jag tog fotot var jag verkligen rödspräng i ögonen. Som tur är blev det lite bättre under dagen, men ikväll är jag sjukt trött och ska gå och lägga mig tidigt med hopp om att få en hel natts god sömn. Imorgon är det dags för Plommon. Då vet jag att kollegan M blir glad. Hon köpte massor med olika lila nyanser så hon har lite att välja på till imorgon. :)

5 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Verkligen rätt färg. Du är skicklig!

Spader Madame sa...

Gillar verkligen den gula färgen... ååååå om man skulle våga litet...//ET

Fru Choklad sa...

Miss UD: Tack! Ja till ananas hittade jag rätt färg, men dagens plommon blev inte så bra. Bara en vanlig lila makeup tycker jag.

Spader: Tack Ja visst är den fin. Jag tycker absolut du ska våga lite. Det är riktigt kul när man väl kommer igång. ET Ja du är rolig du :)

Sminkan sa...

alltid coolt med gult!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Ja jag har fått en vurm för det senaste tiden. Kommer mer skulle jag tro ;)