tisdag, januari 19, 2010

NOTD - Frostig äng

Hämtade ut mitt senaste Nailmail-paket idag och har redan hunnit testa den gröna skönheten "Frosty meadow" från BB Couture. Själva färgen är GRÖN. Den drar inte åt något direkt håll, möjligen skulle jag beskriva den som snarare varm än kall, men annars finns inga större influenser från någon annan färg. Den är bara härligt grön. Till detta kommer ett glitter som jag först trodde skulle bli lite too much, men när jag lackat två lager tyker att det är alldeles lagom. Det här är första gången jag använder BB Couture och jag läste på flaskan att lacket ska vara någon sorts 4 in one med bas, färg, topp och stärkare i ett. Nå det får vara hur det vill med den saken, men jag har alltid baslack och överlack i alla fall och så även idag. Lacket torkade ganska snabbt men jag har svårt att säga exakt hur lång tid lacket behöver för att tåla att sovas på så att säga. Jag använder ju snabbtorkaren Sech Vite som gör att man i princip kan lacka naglarna i sängen vänta 10 min och sedan sova och vakna med perfekt målade naglar. På fotot syns också en liten dekoration som jag satte på långfingret för skojs skull.

Inga kommentarer: