söndag, januari 10, 2010

EOTD - Tussilago

Egentligen är det här fredagens sminkning, men jag har inte hunnit publicera än så den kommer idag istället.
Jag är så genomtrött på vinter och kyla nu så jag har bestämt mig för att låta vårblommor vara min inspirationskälla i ett par dagar. En hastigt påkommen temavecka kan man väl kalla det. Först ut är tussilago och jag har använt min 88-palett som jag köpt genom Queens & Shadows och sedan har jag använt sparsamt med gel eyeliner "black" från MUS och mascaran är Voluminous "Black" från L'Oréal.

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Väldigt snyggt! OCh vilken kul temavecka! Längtar också till våren. Speciellt när fåglarna väsnas här utanför köksfönstret. Låter som de har vårkänslor de rackarna! Och Siri, min katt, sitter klistrad och spanar på dem genom rutan!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack! Ja längtan till våren är stark nu. Fast jag bor inne i stan har jag också noterat att vissa fåglar redan börjat få vårläten. Lite trevande ännu så länge, men snart är det väl full fart i buskarna. Förstår att Siri är sugen på att ge sig ut på lite tigerjakt :)