söndag, januari 24, 2010

EOTD - Gyllene toner

Detta är lördagens makeup, men jag hade så fullt upp igår så det blev inte av att lägga upp den.
Här är den i alla fall. Redan i torsdags kom avin med mina nya skuggor från Makeupcosmetics, så i fredags packade jag upp 15 nya friska skuggor som nu ska testas. Allt är egentligen Sminkan och Emma Ps fel :) för dom har en tävling ihop med Makeupcosmetics som jag ville vara med i och då var man ju inne påsidan och kollade runt bland alla vackra skuggor och rätt som det var så hade jag gjort en beställning. Lätt som en plätt liksom :D Till mitt försvar vill jag påpeka att dom har rea och att beställningar över 400 kr är fraktfritt.
Här kommer så första sminkningen med skuggorna.

Skuggor: "Excited", längst in i ögonvrån. "Miracle", den rosa som ett T mellan den guldiga och bruna och längs globlinjen. En helt underbar färg som jag ska visa mer av senare för den är helt gudomlig. "Blast star gold" den mörkbruna. Slutligen "Perfect" som möter den rosa och tonar av mot ögonbrynen. Svart penna runt ögat är "Smolder" från MAC och i vattenlinjen "Czar"från MUS. Avslutningsvis ett svep med glitterliner "Kitty power" och mascara Voluminous "Black" från L'Oréal.

5 kommentarer:

Sminkan sa...

Jag har inte ens en gnutta dåligt samvete. Var själv inne på sidan i helgen och klickade hem skuggor för flera hundra. Egentligen har jag köpstopp just nu, vill satsa på smycken i vår, men jag kan inte motstå Makeupcosmetics... :D
De är bra dessutom, i kvaliteten, tycker jag. Hoppas du också blir nöjd!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Ha ha nä det ska du verkligen inte ha. Du har ju berikat min samling med nya godbitar att sätta tänderna i så jag är bara glad att du och Emma inspirerade mig till ett litet inköp.
Oh köpstopp. Det låter läskigt. Det ska jag nog inte ha än på ett tag tjejerna på jobbet har (till min stora glädje) blivit hagalna och ska göra en ny beställning från MAD och jag hänger så klart på. Sedan vill de köpa mer nagellack så köpstopp just nu känns inte så lockande :)
Nöjd är jag absolut. Makeupcosmetics är en ytterst angenäm ny bekantskap.

Emma P sa...

Toppensnyggt ju! Och jag har inte heller dåligt samvete, MUC har massa prisvärda skuggor, och det var ju faktsikt rea dessutom:) Tror att du kommer bli nöjd med dina grejer från dem, och så är det såklart kul att se dig i dem, det börjar riktigt bra måste jag säga...

J sa...

Ursnyggt!! Du, har ni Lag & Avtal på jobbet?

Puss raring!

Fru Choklad sa...

Emma P: Nä det ska varken du eller Sminkan ha. Egentilgen menar jag bara att det var tävlingen som fick mig att gå till deras sida just den kvällen och sedan tappade jag kontrollen alldeles på egen hand :D
Jag är jättenöjd och även om jag har varit värdens sämsta på att uppdatera denna vecka så har jag fotat varje dag så bilder kommer.

Hanton: Tack raring! Puss