fredag, januari 22, 2010

EOTD - Citrus

Idag hade vi citrus som avslutning på vår temavecka. Det är häftigt att se hur tjejerna utvecklats bara på ett par dagar. Från att blygt duttat på lite i början av veckan hade de nu vågat bra mycket mer. Speciellt M har förstått att hon inte behöver vara så försiktig utan verkligen börjat gnistra senaste två dagarna och V har på bästa sätt varje dag lyckats fånga temat för dagen. K har ju tyvärr varit sjuk men kommer säkert hänga på från början nästa gång vi gör en temavecka.

Först målade jag med MACs "Smolder" runt ögat och la lite av den vita pennan "Snowflake" från MUS i vattenlinjen. Pennan "Tropical" fick bli grund i inre ögonvrån sedan har jag lagt M/S "Green tea" från MUS över och tonat den uppåt och utåt. Sedan har jag lagt den otroligt smaskiga skuggan "Trinity" från Mist över resten av den rörliga delen av ögonlocket och tonat den lite upp mot brynen. Över skarven och upp mot brynen har jag sedan fortsatt med "Shrine" från MAD. Jag avslutade med mascara Voluminous "Black" från L'Oréal.

Får se vad jag hittar på imorgon när jag får göra "vad jag vill". :D

5 kommentarer:

Sminkan sa...

Läcker tolkning!

Vad kul att kunna ha sminktema med jobbarkompisarna! Det skulle jag också vilja...

Fru Choklad sa...

Sminkan: Ja citrus var ju lite friare än att säga apelsin eller citron och kollegorna har ju på långa vägar inte så många skuggor som jag har (än) så det gav alla lite mer options.
Ja det är verkligen JÄTTEROLIGT. Det är kul att kunna samlas runt ett gemensamt intresse så här. Skapar en fin gemenskap :)

Emma P sa...

Fasiken vad kul att ni har en temavecka på ditt jobb! Och vad roligt att de andra tjejerna också har börjat leka loss! Åh, den som hade såna arbetskamrater... Vad jobbar du med?

Superfin sminkning du har gjort också såklart, men att du inte var rädd för färger visste jag ju redan:;)

Fru Choklad sa...

Ja jag blev så glad att vi gjorde det ihop och nu pratas det smink varje dag :D Jag jobbar som jurist, men min kollega är inte med i sminkklubben, inte riktigt hennes grej, utan det är några tjejer på en annan avdelning.

Tack. Ja den här blev jag nog mest nöjd med själv av alla i temaveckan. Färg är kuuul ;)

Andréa sa...

Härliga färger :)