tisdag, januari 12, 2010

EOTD - Snödroppe

Nu börjar jag snart få slut på vårblommor :) Vitsippa ska jag inte ta eftersom det skulle bli typ samma färger som snödroppen så den går bort. Blåsippan är ju kvar så den kan jag ta imorgon. Men sedan då? Vårlök? Vad mer? Hjälp mig!

Idag är det skirt värre med nästan bara vitt, men jag tycker det är fint och det får mig att tänka på våren.

Skuggor: "Wedding" och "Shrine" från MAD. Penna "Tropical", "Black"och "Green card" från MUS. Glittergele som jag lagt lite under ögat över green card, "Apple" från MUS. Mascara Voluminous "black" från L'Oréal.

7 kommentarer:

Emma P sa...

Väldigt fin, vilket vacker skimmer det är i din highlighter!

Fru Choklad sa...

Emma P: Den har liiite mer kulör i verkligheten, men snödroppen har ju inte så mycket färg så det blev så här. Highlightern är "Wedding" från MAD.

J sa...

Så skirt och vackert, du ger mig verkligen vårkänslor med dina sminkningar. Kram!

Jeanette sa...

Vallmo kan du göra. Den är fin! En vanlig orange lilja kanske? Den heter tigerlilja egentligen.

Sminkan sa...

Jag gillar den ljusgröna inre vrån! Så likt en snödroppe!

Fru Choklad sa...

Hanton: Tack! Ja visst längtar man efter vår nu. Speciellt efter en dag med 0 grader och slask som det varit idag blää. Verkligen värsta sortens väder i alla fall när man är i stan.

Sminkan: Ja de här färgerna blev faktiskt väldigt nära färgerna på blomman i fråga. Det ljusgröna i inre vrån är pennan "tropical" från MUS. En härlig ljusgrön färg som jag varmt rekommenderar.

Fru Choklad sa...

Jeanette: Mycket bra förslag, men det känns lite mer som sommarblommor. Jag får dock anledning att återkomma till detta tema lite längre fram när det börjar gå mot sommarblomstertider. Tack för förslaget.