söndag, januari 17, 2010

EOTD - Dimmigt med ginseng

Idag har jag använt skuggorna "Ginseng" (den ljust grönskimrande) och den gråaktiga "Timeless" från MAD com highlighter har jag använt "Satin" från MUS. Längs övre fransraden har jag svart kajal från MUS och längs de undre har jag lagt timeless med blöt pensel. Mascara är Voluminous "black" från L'Oréal.

Inget speciellt och färgerna är inga jag kommer att köpa igen, men jag kommer att använda upp dom så klart. Menar bara att jag inte fick någon wow känsla av dom.

Imorgon blir det lite spännande. Då ska den här lilla sminkklubben som bildats på jobbet ha en temavecka. Mycket handlar om att jag vill få tjejerna att "think outside the box" med sina MADskuggor och börja våga använda makeup på ett nytt sätt. Temat som under mycket fniss till slut beslutades är frukt. Vi kör Måndag - Kiwi, Tisdag - Ananas, Onsdag - Plommon, Torsdag - Hallon och på Fredag är det Citrus. Om någon av er andra längtar efter en temavecka så är det bara att hänga på !

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Spännande med temavecka. En utmaning varje morgon. Jag skulle någon gång vilja se ett kort på alla dina skuggor.. ?

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja det är en utmaning, men väldigt kul. Speciellt när man är flera som kör ett tema ihop. Det är så kul att jämföra.
Sedan du frågade har jag funderat på ett gruppfoto för mina skuggor, men har inte hunnit fixa det än. Det kommer snart :)

J sa...

Vad roligt med temavecka. Älskar grågrönt så dagens sminkning är verkligen en favorit, ljuvlig.

Spader Madame sa...

Fruktansvärt spännande... ja, vi ska till Göteborg på fredag!
;-))

Kör ingen uppvärmning, men på lördag...

Sminkan sa...

Åh, temavecka! Vad kul! Jag vill absolut vara med men jag vet att jag inte kommer hinna det. Har inte orkat sista tiden. Blir helgerna istälelt för veckorna just nu. Är så otroligt trött och dessutom suger alla bilder jag tar i badrummet just nu. Tråkigt att anstränga sig och fota och bara få ut suddiga, grådaskiga skitbilder.

Tycker du var jättefin i dessa färger.

Fru Choklad sa...

Hanton: Å vad kul att du gillade denna med tanke på att jag själv var lite missnöjd. Ska komma ihåg att du gillar kombon grönt och grått och göra en Hantonsminkning senare i vår :)

Spader: Får man se en lite guldsminkning i bloggen kanske? ;)

Sminkan: Häng med dom dagar du hinner, orkar och har lust. Ja vi har ju berört det där med kassa bilder förut. Det är verkligen inget kul när bilderna inte ger en verklighetstrogen bild av sminkningen :P Kameran ljuger aldrig brukar det sägas, men det gör den visst det! Färgåtergivningen är inte så "stark" som den är i verkligheten och det har en förmåga att se flammigt ut vilket det INTE är i verkligheten. Jag blir så less på det, men samtidigt är det så kul med sminkblogg så jag har valt att strunta i att bilderna blir bristfälliga och köra ändå, men vissa dagar tröttnar man lite så jag förstår dig.
Tack! Vad kul att du gillade makeupen! :)