lördag, januari 16, 2010

EOTD - Blåsippa

Eller, nja. Det här är visserligen blått, men det är banne mig ingen blåsippa. Jag ville ju absolut använda mina nya MAD-skuggor, men hade inga som var klockrent blåsippsaktiga så jag tog det som stod till buds och då blev det så här, så jag inser att det är dags att säga adjö till vårblommetemat och ge mig i kast med mina MAD på allvar.
Jag har använt Skuggor: "Satin" från MUS (det vita), den ljusare blå är "Wishful" från MAD, men den är inte så här mesig i verkligheten utan är mer BLÅ, ser nästan gråblå ut på kortet. Den mörka skuggan är "Black Cherry" från MAD. Svart penna från MUS och Mascaran är Voluminous "black" från L'Oréal.

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Blåsippor är mina favoritvårblommor! Jättefin makeup!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack! Ja det känns i hela kroppen när man hittar årets första blåsippa. Tyvärr så gör sminkningen inte blomman rättvisa, men som sminkning blev det ju bra ändå.