fredag, januari 01, 2010

Fru Choklads Nyår

Jag hann inte riktigt med att lägga upp sminket igår så det kommer en dag för sent :(

Idag har jag inte varit sminkad alls. Inte så mycket som ett penseldrag har kommit i närheten av mitt ansikte. Vi kom hem vid 2.30 i natt och alla hade hållit igång fram till dess, men när vi satte oss i taxin så gick luften ur både sonen och Lilla damen och dom slocknade båda två. Vi hade en otroligt trevlig kväll ihop med C, J och W och bästa nyheten igår var att J inte ska åka på någon turné förrän i april så nu kommer vi att kunna träffas lite oftare vilket ska bli så kul. Under hösten och vintern har vi verkligen inte setts så ofta och det känns bra att det blir fler tillfällen till att ses från nu och fram till april. Jag hade gjort hummerbakelser som vi åt till förrätt och J hade gjort oxfilé med potatisgratäng och rödvinsreduktion samt creme brulee (bild saknas på den tyvärr). Det var så gott alltihop och vi unnade oss att sitta i flera timmar och bara njuta av den goda maten och prata och skratta massor.
Sminket då? Naglarna fick bli midnattsblå med Mavala "deep blue" 269 och ett lager Nubar "Purple fire". På ögonen har jag "deep truth" från MAC, "buzzer" och "satine" från MUS och glitterlinern "diamonds" också den från MUS. Penna "Black" MUS. Mascara Voluminous "Black" från L'Oréal och lösfransarna "Lady" från MUS. Superbalanced makeup "27 alabaster" från Clinique, Wonder powder "Sahara" MUS och rouget Wonder blush "Goddess" från MUS.


Hoppas att ni alla hade en härlig och rolig nyårsafton och att ert 2010 blir helt fantastiskt

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Oj, oj, oj! Vilken superglammig makeup! Det var snyggt! Och naglarna likaså! Du ser fantastisk ut! Maten lät också supersmarrig.

Laila och Johan sa...

God fortsättning på nya året!! Kram

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tusen tack. Ja det gäller att fläska på när tillfälle bjuds. Är det fest så är det. Du skulle sett mig och C efter middagen när vi lite lagom champagnestinna kom på att C också skulle ha lösfransar och stod i badrummet och joxade med klister och pincett. Ha ha. Jag är glad att jag inte petade ut ögonen på henne :D

Loppanlej: Det samma till dig. Hoppas att ditt 2010 blir det bästa någonsin som Spader brukar säga ;) Vad säger du? Inga grodor i år. Bara prinsar.

Emma P sa...

Otroligt läcker, både sminket och naglarna! Och gud vad god maten ser ut, det känns att jag inte har ätit middag än när jag ser de bilderna:)

Fru Choklad sa...

Emma P: Tack! Det är synd att man inte ser glittret ordentligt på bilden för det är verkligen superglittrigt. Maten var väldigt god det måste medges ;)

marinamake sa...

Jädrars va snygg du var då! Verkligen snygg sminkning, mycket nyår över den! Gillar naglarna också!