torsdag, januari 28, 2010

EOTD - Golden eye

Nu blir det sminkspam. Jag ligger efter som tusan med mina sminkbilder, men jag har det rätt tufft på jobbet som jag gnällt om förut och den här veckan har varit rätt trälig, med mycket strul och elände så jag är otroligt glad att det är fredag imorgon. Idag gick jag in för guldtoner.
Runt ögat har jag "Black" från MUS, man måste ju variera sig :) och jag kan lika gärna säga att mascaran är i vanlig ordning Voluminous "Black" från L'Oréal, så är det sagt. Skuggorna är "Summer" från MUC längst in mot ögonvrån och till ungefär mitten av ögonlocket och tonat upp mot globlinjen. Sedan har jag "Forgotten" på resten av det rörliga ögonlocket och tonat upp mot globlinjen. Higilighter är "Perfect". Den ser dock flammig ut på bilden, vilket den inte var i verkligheten!? Kanske beror på ljuset i badrummet eller nått. Konstigt. Imorgon är det i alla fall fredag och det ska bli heeeeelt underbart.

5 kommentarer:

Emma P sa...

Jättesnyggt! Forgotten tycker jag är alldeles ljuvlig och Summer ser underbar ut, den skulle jag gärna vilja ha. Tyvärr kan man inte få allt...

Sminkan sa...

Ah! Supersnyggt! verligen fina färger och härlig lyster!

Miss Upsey Daisy sa...

Hoppas du får en fin helg och kan vila ut.. Kommer jobbet att lugna ner sig framöver?

J sa...

Jag älskar dina sminkningar! Hoppas att du har en härlig helg och laddar inför imorgon. Puss på dig hjärtat

Fru Choklad sa...

Emma P: Tack. ja den är verkligen fin. Summer är en sån där skugga som är bra att ha. Passar till allt och går bra både till vardags och fest.

Sminkan: Tack! Syns det att jag längtar efter solen :D

Miss UD: Tack helgen var lysande. Jobbet kommer dessvärre inte att lugna ner sig. Det är kört.

Hanton: Tack raring. Visst var det härligt!!!!!!