onsdag, januari 06, 2010

MUS vs MAC

Igår gjorde jag exakt samma makeup som jag gjorde i söndags men med den skillnaden att jag denna gång använt MUS, High Tech Lighter "Sundust" istället för MAC Paint pot "Bare Study" som jag hade i söndags. (Tror att jag glömde skriva det i det inlägget!)
Som ni ser syns färgerna mycket bättre med MUS. Vad man ska tänka på när man använder High tech lighter är att den är ganska kletig så det gäller att man lägger ett tunt lager. Gärna med en pensel med syntethår för att få en riktigt fin bas för skuggorna, men sedan fungerar den utmärkt. Så om jag måste välja är valet inte så svårt, MUS vs MAC, 1 -0 skulle man kunna säga.

Skillnaden är lite större i verkligheten. Övre bilden med MAC, undre bilden med MUS.

3 kommentarer:

Sminkan sa...

Ja, MAC är inte alltid bäst!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Nä så är det ju. Ibland är det kul att göra lite jämförelser. Jag ska göra om testet med andra skuggor och se hur det påverkar resultatet. Kanske blir det helt annorlunda då.

Emma P sa...

Nej du, Sminkan har så rätt, det är de verkligen inte. jag var sugen på hi tech lightern ett tag, men fick testa den i butik och tål den inte, vilket var lite grann vad jag misstänkte. MUS produkter kan ibland ha en tendens att ge mig eksem, dock är jag ingalunda nöjd med alla MACs val av ingredienser heller...