söndag, januari 03, 2010

EOTD - Te med socker i vintermörkret

Idag kör jag vidare på skuggor med ätbara namn :) Jag ville ha nått mjukt och lagom och hittade skuggan "green tea" från MUS som jag lagt över nedre inre delen av ögonlocket och sedan har jag lagt "brown sugar" på den yttre delen och helt enkelt bara tonat skuggorna i varnadra och sedan upp mot ögonbrynet. Pennan är favoriten för ögonblicket "Wooden metal" från MUS. Voluminous "Black" från L'Oréal. (Green tea är lite mer grön än vad som syns på bilden, så ta gärna en extra titt på den vid tillfälle för det är verkligen en fin skugga som inte kommer till sin rätt här.)

4 kommentarer:

Emma P sa...

Fy sjutton, din frestare där, jag är hungrig igen och du bara fortsätter att fresta med sånt som går att äta:D

Fint smink för övrigt, härliga lite sorbetiga färger...

Sminkan sa...

Vilket roligt tema! Matnamn på skuggor! Lysande idé!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillade den. Mjuka färger som skulle passa en dag på mitt kontor. Har sagt det förut och säger det igen. Du är fantstiskt duktig och kreativ!

Fru Choklad sa...

Emma P: Ha ha du får börja med matsäck vid datorn :)
Tack! Ja jag tror att det är lite motvikt mot alla färgstarka glittriga makeuper som jag burit den sista tiden.

Sminkan: Ja det bara blev så :)

Miss UD: Tack! På kontoret och som i mitt fall när det ska storhandlas ha ha.