onsdag, januari 13, 2010

NOTD - Blått hololack

Det här lacket, som tyvärr inte har något snitsigt namn, har jag haft ganska länge, men dessvärre glömt bort. Tack vare Sminkans fina blå naglar häromdagen fick jag dock för mig att jag skulle ha ett blått lack jag med och "hittade" då det här i en av lådorna med lack :) Det är ett China Glaze och heter DV8 80801. Trist namn, men oj oj oj så läckert det är. Den holografiska effekten är otrolig, men det räcker inte med ett lager utan som alla andra hololack jag provat krävs det två lager, men jag tycker att China Glaze torkar rätt snabbt och har man som jag dessutom Seche Vite snabbtorkande överlack, enligt min mening det överlägset bästa på marknaden, så spelar det inte någon roll.

5 kommentarer:

J sa...

Det ser grymt häftigt ut!

Sminkan sa...

Jag gillar ocksp mina ChG-holosar. DV8 och jag har dock inte riktigt funnit varandra. Jag tycker holoeffekten i mitt är rätt tam. Ditt ser fint ut!

Mercury sa...

Snyggt nagellack!

Emma P sa...

Det ser ju alldeles fantastiskt ut på den bilden måste jag säga! Har inte DV8, men inbillar mig att det är så likt Depends turkosblå holografiska att jag nog kan avstå...

Fru Choklad sa...

Hanton: Det tycker jag med.

Sminkan: Tack! Kan det vara olika på olika tillverkningstillfällen? Jag har ett rosaaktigt hololack från ChG som jag inte heller tycker är så uttalat holografiskt.

Mercury: Tack!

Emma P: Tack. Ja jag är nöjd. I vissa ljus blir det rent magiskt. Har inte sett Depends holo så jag kan inte säga, men den är säkert liknande.