måndag, januari 18, 2010

EOTD - Kiwi

Ja idag kör vi igång med jobbets lilla sminkclubs temavecka. Vi startade med kiwi och hade genomgående valt gröna och bruna färger till ögonen. Vi fnissade lite åt att ingen hade målat dit svarta prickar som kiwikärnor fast alla hade tänkt tanken, men vi skulle ju trots allt vistas en hel dag på jobbet så det blev en något mindre vild tolkning av dagens frukt. Kollegorna hade gjort ett bra jobb och jag är väldigt förväntansfull inför morgondagen då det är dags för oss att tolka ananas.

Jag har använt "Cat's eye" från MAD (den gröna) och "Deep" från MUS (den bruna). Som highlighter har jag "Muffin" från MUS som jag även lagt under ögat med blöt pensel. Längs övre fransraden har jag en svart penna från MUS och mascara är Voluminous "black" från L'Oréal.

Inga kommentarer: